A lenmag hatásai

A lenmag apró, ám annál nagyszerűbb dolog, valódi tápanyagraktár. Sok szakértő is osztja azt a véleményt, hogy ez a világ legegészségesebb élelmiszere, melynek legnagyobb előnye magas omega-3 zsírsav, valamint rosttartalma.

A lenmag közel kétszer annyi omega-3 zsírsavat tartalmaz, mint halolaj, de mivel növényi eredetű, a vegetáriánusok és a vegánok számára is kitűnő forrása ennek az esszenciális zsírsavnak, melyeknek mennyisége még akkor sem csökken, ha a lenmag őrleményt sütéshez vagy főzéshez használjuk fel. Az omega-3 zsírsavak a szervezetben fellépő gyulladásokat csökkentik, melyek számos krónikus betegség hátterében állhatnak. A lenmag fogyasztásával tehát megelőzhető a cukorbetegség, az ízületi gyulladás, az asztma és a daganatos betegségek több fajtája is.

Nagyon nehezen lehetne olyan növényt találni, melyben több oldható és oldhatatlan rost található, mint a lenben. Elsősorban ennek tulajdonítható a lenmag koleszterincsökkentő hatása, de a rostoknak nagy szerepük van a vércukorszint szabályozásában és a bélműködés támogatásában is. A lenmagban található lignán erős antioxidáns, mely a női szervezetre is jótékonyan hat. Javítja a termékenységet, segíti a mellrák megelőzését és csökkenti a PMS tüneteit.

A vitamindús lenmag

A lenmag dús vitaminforrás – rengeteg benne a B-komplex családba tartozó vitamin, az ásványi anyag és a nyomelem – úgy a vegetáriánusok számára, mint a lisztérzékenyeknek, ugyanis mindkettejük étrendjébe tökéletesen beleillik. Régebb kevesen fogyasztották, ma azonban egyre többen fedezik fel a lenmag jótékony hatását az emberi szervezetre.
Ezt valószínűleg az is eredményezheti, hogy az apró magvakat könnyebben be lehet vinni a szervezetbe – nyersen joghurtokba, zöldségsalátákba, különböző pépes ételekbe keverve –, mint például a húst, amely párolást vagy egyéb megkészítési módszert igényel.

Ezen az oldalon hamarosan többet is olvashat a lenmagról és lenmagot vásárolhat...

Lenmag.hu © 2010 - 2016